close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אוטיזם - חומצה אסקורבית

מערכת שורשטו אלול, תשפ04/09/2020

במשך שנים רבות התרגלנו לחשוב, אם אנחנו מצוננים אז עלינו לשתות הרבה תה עם לימון או דבש, לאכול תפוח, ואם המצב לא משתפר אז אנחנו יכולים לקחת כדורים או תרופות שיקלו עלינו

תגיות:
צילום: pixabay

היום אנחנו יודעים, שישנם אמצעים שונים, טבעיים, שיכולים לעזור לנו, לא רק לטפל בהצטננות אלא לסייע במניעתה עוד לפני שאנחנו מרגישים אותה באמת. באמצעות חומרים אלה, אנחנו יכולים להגן על הגוף שלנו מול חיידקים ותופעות שונות, וכך לאפשר לנו לשמור על הבריאות שלנו לאורך זמן.

דוגמא טובה לכך, היא חומצה אסקורבית. מדובר בחומצה שכוללת ויטמין C, נוגד חמצון, אשר יכול לסייע לנו להתמודד

צילום: pixabay
עם מצבים כגון הצטננות. בין היתר, היא עושה זאת בעזרת עזרה שהיא מספקת לגוף שלנו נגד רדיקליים חופשיים, שהגוף שלנו מתקשה להתמודד איתם.

אך מעבר לכך שהחומצה עוזרת לנו להתמודד עם תופעות כמו הצטננות, הרי שיש לה עוד מגוון רחב של מאפיינים שיכולים לעזור לנו. למשל, חומצה אסקורבית עוזרת לנו לייצר חלבון קולגן. זהו חלבון חיוני לגוף, שכן הוא מייצר רקמות גמישות ויציבות. אנשים שנמנעים מצריכת של פירות וירקות או מתמודדים עם תחושה של דיכאון וחרדות (אז הגוף מנצל יותר את החומר שקיים בתוכו וכתוצאה מכך יש מחסור), נדרשים למצוא דרכים אחרות כיצד לצרוך קולגן. בעזרת חומצה זו, הם יכולים לקבל את הכמות הנדרשת עבורם. יחד עם זאת, חשוב להדגיש, הצריכה חייבת להיות מידתית ונכונה.

הקשר בין חומצה אסקורבית לבין אוטיזם

ילדים אשר נמצאים על הרצף ויש להם אוטיזם, מתמודדים לא פעם עם מחסור של מרכיבים שונים בגוף אשר יכולים להשפיע עליהם בצורות שונות. בין היתר, המערכת החיסונים שלהם עלולה להיות יותר חלשה. כמו כן, בגלל שהם לא בהכרח מבצעים פעילות סדירה ולא צורכים מזון בצורה רגילה, אזי שחסרים להם מרכיבים שונים.

אחת הדוגמאות לכך היא מחסור בחומצה אסקרובית. דרך חוות דעת של טלי אנגור אפשר להבחין, האם לילד יש מחוסר בחומצה ובערכים שהיא מספקת. חשוב לספק להם את החומצה, בין היתר, בגלל שהיא מגבירה את הנוגדנים ההכרחיים עבורם לחיזוק המערכת החיסונית, וכן היא מספקת חומרים שמשתתפים בייצור מוליכים עצביים, אשר הכרחיים עבורם למיקוד, קשב וריכוז, וכן אחראים לצורך רגיעה, שינה ומצב רוח טוב. דברים שהם הכרחיים בשביל שהילד יוכל להתנהל בצורה סדירה, בין אם הוא נמצא עם הוריו לבד בבית ובין אם הוא נמצא בחברת ילדים אחרים.

מעבר לכך, הרי שהחומצה, גם מסייעת בהפחתת אלרגיות, מגיבה את ספיגת הברזל בגוף, ומגבירה ערכים שחיוניים לאיתור דלקות. כמו שציינו בדוגמא בתחילת המאמר, הרי שהחומצה חיונית גם למניעת הצטננות.

בשביל ליהנות מצריכת החומצה בערכים גבוהים, יש להגדיל את צריכת ויטמין C, בעזרת פירות וירקות, ובפרט דרך פירות הדר, וכן דרך תוספי תזונה רלוונטיים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה